Нові правила виклику швидкої


Нові критерії набудуть чинності 1 січня 2021 року, йдеться на сайті МОЗ, а до цього часу можна викликати швидку за старими правилами.

За словами прем'єр-міністра Дениса Шмигаля, постанова має оптимізувати роботу екстреної допомоги


Що саме зміниться?

Кабмін поділив звернення українців до швидкої на чотири критерії залежно від стану пацієнта:

  • критичні

  • екстрені

  • неекстрені

  • непрофільні

Диспетчер прийому виклику оперативно-диспетчерської служби центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф має визначити стан пацієнта та обставини.

Також зміниться час прибуття бригади швидкої медичної допомоги на місце події, повідомив представник Кабміну у Верховній Раді Василь Мокан у Facebook.


Якщо стан критичний - норматив прибуття становить 10 хвилин з моменту надходження звернення до диспетчера.


Якщо звернення належить до категорії екстрених - то доведеться чекати 20 хвилин.


Додатково запровадили граничні відхилення від показників пунктуальності, що дозволить оцінити ефективність роботи. Є обставини, які не залежать від бригад, але вони не повинні виникати занадто часто.


При форс-мажорах швидка може запізнюватися на критичні випадки не більше ніж у 25% випадків. При викликах до екстрених пацієнтів допускається перевищення нормативу, але не більше ніж у 15% випадків.


Які це чотири критерії


Звернення хворих або потерпілих визнаються критичними при невідкладних станах, що безпосередньо загрожують життю, потребують реанімації, передає "Суспільне". Критичні випадки:


  • супроводжуються відсутністю дихання, неефективним диханням або ознаками масивної кровотечі чи крововтрати;

  • зумовлені усіма видами травм, впливом зовнішніх факторів (ураження струмом, блискавкою тощо), інтоксикацією та отруєнням, гострими хронічними захворюваннями.


До екстрених належать звернення щодо потерпілих при невідкладних станах, що несуть загрозу життю та здоров'ю і можуть призвести до різкого погіршення стану, якщо допомогу надати невчасно. Екстрені звернення супроводжуються:

  • порушенням свідомості;

  • ознаками кровотечі;

  • ознаками гострого коронарного синдрому;

  • ознаками гострого мозкового інсульту;

  • розладами дихання;

  • зумовлені усіма видами травм, впливом зовнішніх факторів (ураження струмом, блискавкою);

  • інтоксикацією та отруєнням, гострими хронічними захворюваннями.

Звернення неекстрені - це виклики щодо потерпілого чи хворого, стан якого не є невідкладним, і відтермінування надання медичної допомоги не призведе до погіршення стану здоров'я. Однак хворий потребує оцінювання стану здоров'я.

На сайті МОЗ зазначаються деталі щодо цього критерію: отже, спочатку такому пацієнту диспетчер рекомендує звернутися до лікаря, що надає первинну медичну допомогу, з яким укладено декларацію, або до найближчого відділення екстреної медичної допомоги.

Таке звернення може бути передано до чергового центру первинної медико-санітарної допомоги. У разі відсутності такої можливості – диспетчер напрямку направляє до пацієнта бригаду швидкої, що не виконує критичні або екстрені виклики.


Й остання категорія, непрофільні звернення - виклики щодо потерпілих або хворих, стан яких не є невідкладним. Хворий не потребує оцінювання стану на місці.

Диспетчер рекомендує звернутися до лікаря, що надає первинну медичну допомогу, з яким укладено декларацію. У разі потреби відповідальним медичним працівником має бути надано дистанційну консультацію.


Повідомляє 112

383 перегляди0 коментарів